To był jeden z najszybszych przetargów spółki Wrocławskie Inwestycje. Żadna firma nie chciała wykonać dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Poznańskiej. To też kolejny przypadek miejskiej inwestycji, dla której dopiero w przyszłości planowany jest powrót tramwajów.
Ulice
Gajowicka na osiedlu Powstańców Śląskich oraz Poznańska na Szczepinie mają ze sobą wiele wspólnego. Obydwie mają zostać kompleksowo wyremontowane i po obu mają pojechać tramwaje – chociaż to nastąpi dopiero w przyszłości.
Przebudowa ul. Poznańskiej. Na projekt blisko 1,8 mln zł Spółka Wrocławskie Inwestycje przed weekendem miała zaplanowane otwarcie ofert. Okazało się jednak, że żadna firma nie chciała zgłosić się do wykonania dokumentacji projektowej dla przebudowy wspomnianej ulicy. W związku z tym formalnie postępowanie zostało unieważnione. W najbliższych tygodniach zostanie prawdopodobnie powtórzone, bo miasto nie rezygnuje z tej inwestycji.
WI przeznaczyły na ten kontrakt 1,78 mln zł, w tym: 1,22 mln zł – dla zakresu finansowanego przez gminę Wrocław oraz 559 tys. zł – dla zakresu finansowanego przez MPWiK.
Na razie tylko nowa jezdnia, tramwaj w przyszłości Ogólne założenia dla przebudowy są takie, że projektant musi zmieścić się w 26 metrach, bo tyle dostępnej szerokości ma ul. Poznańska. Ważnym kryterium jest to, że szerokość każdej jezdni powinna zapewniać przejezdność autobusu przegubowego w obu kierunkach, ale nie ma wprost wskazanego, że to ma być buspas.
Fot. Daniel Siwak | Miasto planuje przebudowę ulicy Poznańskiej od Legnickiej do Długiej, w przyszłości ma pojechać tu tramwaj
Przystanki autobusowe mogą być zaprojektowane z zatokami lub bez nich, ale zgodnie ze stanem istniejącym. Każdy z peronów powinien mieć przynajmniej 20 metrów długości i 2 metry szerokości. Dla przystanków "Szczepin" oraz "Litomska (ZUS)" należy zaprojektować podłączenie i instalację tablic Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
Po obu stronach ma powstać naturalnie nowy chodnik o minimalnej szerokości co najmniej 1,8 m, a po stronie wschodniej ulicy dwukierunkowa droga dla rowerów szeroka na 2,5 m. Jeżeli warunki terenowe na to pozwolą to taka sama infrastruktura dla rowerów ma powstać po stronie zachodniej. Do tego planowane są nasadzenia zieleni, a przyszły projektant musi zminimalizować wycinkę istniejących drzew.
W koncepcji, która będzie przygotowywana już teraz, należy zaprojektować przyszłą trasę tramwajową wraz z infrastrukturą. Torowisko tramwajowe powinno mieć standard ul. Rogowskiej – być wytyczone wzdłuż zewnętrznych krawędzi jezdni. Warto wspomnieć, że
ul. Poznańska jest ujęta we Wrocławskim Programie Tramwajowym. Miałby tam powstać nieco ponad kilometrowy odcinek trasy łączący ulice Legnicką z Długą. To tak naprawdę łącznik pomiędzy trasami na Leśnicę oraz na Kozanów przez Szczepin i Popowice.